28 Aralık 2010 Salı

iki ucu çoklu denklem

evlilik!

teoride çoğu zaman mümkün ve kolay, pratikte zor.

kadınların rüyası, erkeklerin baş belası.

bugüne kadar bir iki kişi hariç erkeklerden hiç birinin "ben evlenmek istiyorum" dediğini duymadım.

peki niçin?

100 kişiye sorduk. 50si kadın, 50si erkekti. eşcinsellere sormadık. homofobiğiz biz. hem türkiye'de yasak eşcinsellerin evlenmesi.

neysse..

50 kadından 5i evliliğe sıcak bakmazken, erkekler tarafından 50 erkekten 2si evliliğe sıcak baktı. (doğru istatistik çalışması için bkz : die. bu bilgiler doğru olmayabilir.)

nedir erkekleri bu kadar korkutan?

*sorumluluk mu?
*"başka denizlere" açılamama korkusu mu?
*"boklu bez" değiştirme korkusu mu?
*temizlik korkusu mu?
*"özgürlüğüm gidiyor eyvah!" korkusu mu?

ne? nedir yani?
50 kişilik bir erkek grubunda sadece bir erkek bu sorumuza cevap verdi :
-özgürlüğüm gidiyor eyvah! korkusu imiş.

tabi bu kişiden kişiye değişir cano canlar. bir çok erkek bebek bakmak ya da halı süpürmek istemediği için evlenmeyebilir. kimisi çapkındır, her çiçekten bal almaya devam etmek için evlenmeyebilir.

sonuç itibariyle erkeklerin şu devirde evliliğe sıcak bakmasını kimse bekleyemez. kadınların çok istekli görünmesi bile erkeği "evlenme" düşüncesinden çok çok uzağa atar. (bkz : tecrübe lan bu)

kadınların da korktuğu noktalar bittabi vardır. bakire kadınlarda bu korku genel olarak "ilk gece sendromu" olarak adlandırılır. yaşadığımız ülkenin "tabuları" altında ne yazık ki 10 kadından 2si vaginismus illetine sahip olup, ilk gece bir şey yaşayamaz. sürekli korku dolu olur. ayşe arman'ın bir yazısında, bilirkişi bir hanım evlenmeden önce bekaretlerini vermemesi konusunda kızlara şunun gibi saçma şeyler söylenildiğini beyan etmiş :

"eğer evlenmeden biriyle beraber olur, kızlığın giderse her taraf kan olur" 

yok ebeninin kanı! bu tür cümleler evlilikten her kadını soğutur. yani azcık aklı olan kız "ulan evlenmeden bu iş böyle oluyorsa, evlendikten sonra da aynısı olmalı. evli olmayan adamların pipisinde bıçak falan mı var acaba?" diye düşünecektir. düşünemeyen kız korkacak ve vaginismus olacaktır. yani vaginismus hadisesi haydar dümen'in dümeni değildir. (kirlikedi deyimi)

kimseye "ver gitsin, rahatlarsın" da demiyorum. bunu çıkarmayın şuradan. sadece türkiye'de kadınların içinde bulunduğu baskıyı anlatmak istedim. erkeklerin de doğal olarak artık "bakire" değil "bakire olmayan" gruptan evlenmek istemelerine şaşırmamak gerekiyor.

bu yüzden 20 - 40 yaş aralığındaki tüm kadınlar ve tüm erkekler evlilikten kaçıyor. hem cinsellik, hem sorumluluk korkusuyla...

holywitch yerin dibinden bildirdi..

16 yorum:

Adsız dedi ki...

yoksa biz kardeş miyiz? http://kartonsiper.blogspot.com/2010/10/kzlk-zar-hymen.html

bak bu konuda da aynı düşünüyoz, beyin kardeşi olak mı?

Holy Go-Nightly dedi ki...

olak :) hiç beyin kardeşim olmamıştı

Adsız dedi ki...

kan kardeşi oluyo da beyin kardeşi niye olmasın, zar hakkında benim gibi herkes kardeşim

okudun mu benim yazıyı?

Holy Go-Nightly dedi ki...

okudum tabi ki de.

yani şurada şunu söylemeden geçemicem. her tarafını elletirip "aa ben bakireyim" diye gezen bir kızla, bakire olmayan kız arasında ne fark var?

Adsız dedi ki...

biri namuslu biri değil hadi bil hangisi :))))

Holy Go-Nightly dedi ki...

ben söylemem :) annem kızar :P

ama bi tanesinden bi tanesi dürüst en azından. bunu diyebilirim.

francesca mckennitt dedi ki...

Öyle öyle. Genel olarak evlilik mantık dışı zaten :) İstisnalar dışında, insanların 50 sene aynı kişiye aşık olabilmesi imkansız.

Holy Go-Nightly dedi ki...

evlilik mantık dışı ama kurallar ve kanunlar evlilik diye bastırıyor. bu sebepten ötürü her genç kızın rüyası, her erkeğin kabusu oluyor. ve yine bu yüzden boşanmalar çok oluyor. insanlar aşık oldukları kişiyle evleniyorlar ve bir süre sonra aşk bitiyor, evlilik de bitiyor. bu çok kötü.

DOREMİ dedi ki...

canım yazın için ayrıca uğrayacağım..ben sana yeni yıl mimiyle MERHABA Yeniden diyorum..Mimin yeni yıl ,günlerin doğum günün tadında olsun dilerim bana bir uğrasan diyorum..;)

Holy Go-Nightly dedi ki...

:) günaydın rosemary

hemen bakıyorum mimine ve hemen yazmaya başlıyorum. dilerim güzel dileklerin gerçek olur hepimiz için :)

Dallama Blogger dedi ki...

O kadar derin biri değilim, odun bir karakterim var napim.
Bu tür şeylerler de ilgilenmem merakta etmem ama bir erkek olarak söylemek istiyorum ki :
evlenipte karıyla falan ben uğraşamam. hoş ben normal bir ilişkiyle bile uğraşmam. Yani korkutum birşey yok uğraşamam hacı.

Bekaret seks mesk bunlar bana çok sıradan basit olaylar geliyor. Pek kıçıma da takmam kimsede de aramam.

Holy Go-Nightly dedi ki...

telekinesis, şimdi senin yazını okudum :)))

benim demek istediğim bir çok şeyi harika ifade etmişsin.

sen raad adamsın biliyoruz ama işte herkes senin gibi değil. hala daha bakire arayan erkekler var. ama o erkekler herkesle yatıp kalkıyorlar.hazmedemediğim bu benim.

Dallama Blogger dedi ki...

Tamam sen yine de ağzını bozma.
Ben senin yerine de küfür ediyorum yau başta kendim olmak üzere hepimize :D

Holy Go-Nightly dedi ki...

allah razı olsun beee :)

Adsız dedi ki...

ayıp ettin holy onun işi varsa söyle ben de kayarım icap edene

Holy Go-Nightly dedi ki...

teşekkür ederim toprak :)