11 Ocak 2011 Salı

mimin var dediler

uyumuycam'dan gelen keskin bir mim sonucunda mimlenmiş bulunmaktayım. 


bakalım neler varmış : 


-Dindarsınız ya da  değilsiniz, inancınız var ya yok , dinlerini yaşadığını söyleyen insanlarda en çok sizi iten şeyler ne ve neden ?


herkesin inancına saygım var tabi ki, her dinden bir şey kapmaya çalışıyorum. ama bir kimsenin körü körüne bir dine bağlanması ve bunun sonucunda fanatik bir hale gelip aşırıya kaçması beni rahatsız eder. din kisvesi adı altında yapılan bir çok şey midemi bulandırır. 


-Sizi siz yapan özelliklerinizden en belirgin olanı ne?


her halta muhalefet olmam :))


-Etrafınızdaki kişilere saygılı mısınız? Neyiniz insanlardan farklı ve ne konuda  daha çok  saygı bekliyorsunuz?


hayır. saygıyı haketmeyen çok insan var. 
bir şeyim farklı değil. yalnızca beni dinlemesini ve ben konuşurken konuşmamasını isterim karşımdakinden. lafımı bölenlere sinir oluyorum da.. 


-‘İnsan’ın sizdeki tanımı ne ? Karşınızdaki kişi de olmazsa olmaz dediğiniz özelikler neler ve neden sizin için önemli bunlar ?


insan beşer ve şaşar bir varlıktır. nankördür. 
karşımdaki kişi anlayışlı olsun, alttan almasını bilsin birazcık. çünkü çoğu zaman alttan alma düğmem çalışmıyor. :p 


-Hayata bakışınızı paylaşır mısınız? Sürekli bir şeyler için hayatı suçluyor musunuz yoksa hayatta olması gerekenler bunlar ve olması gerekenler yaşanıyor mu diyorsunuz?


hayat, korkaklıkla cesaret arasında gidip gelen ince bir çizgi bence. hayatı suçlamıyorum, hayatın bir suçu yok. 
kader utansın diyorum. 


-Savaşların asıl nedeni ne sizce? İnsanoğlu kendinde neyi yok etti ki zulüm denen illet yakasını bırakmıyor dünyanın?


asıl neden insanların egoları. vicdanları yok bence.  vicdana sahip insanlar başkalarına zulüm etmezler. 


-Sizi en çok huzursuz eden eksikliğiniz ne ? Şunu da düzeltseydim daha huzurlu olurdum dediğiniz, gerçeğiniz, boşvermişliğiniz, gamsızlığınız?


sabırlı olmayışım. eğer biraz daha sabırlı olsam biliyorum ki daha mutlu olacağım. 


-Kalbinizin sesi mi mantığınızın sesi mi? Neden ?


fifty fifty desem de inanma ben hep kalbimin sesini dinlerim. mantıksızım çünkü. 


-Biri size bir kötülük yaptı ve biliyorsunuz ki yapılan şey bilinçliydi, tepkiniz nasıl olurdu? Susar mısınız yoksa aynı anda yüzüne vurur musunuz yapılanları? Kişilere davranışlarınızı neye göre belirliyorsunuz ?


yüzüne vururum tabi. neden susayım? onu gördüğüm her zaman kafasına kakarım. 
karşımdaki nasıl davranıyosa ben de onun gibi davranırım. hiç çekinmem. 


-Sizce, sabretmek nedir ve üzerinizde otorite kurmaya çalışan, sizin hakkınızı yiyen insanlara sabretmeli miyiz yoksa karşılık vermelimiyiz? Tepkimiz nasıl olmalı?


sabretmek ben de olmayan bir duygu, bir alışkanlık olduğu için çok erdemli bir şey olsa gerek diye düşünüyorum. 
karşımdakinin kim olduğuna bağlı bu. 


-Bir konuşmada geçti ben böyle bir cümle kurdum:’’ Karşımdaki insan benim için değerli değilse söylediği cümlelerde değerli değildir, isterse hakkımda zanlarla kötü konuşsun hiç farketmez’’ Bunu söylememin nedeni de şu; biliyorum ki bu dünyada en zor şeylerden biri sizi anlamaya kapalı insanlara kendinizi ifade etmeye çalışmak ve birilerini memnun etmeye çalışmak..Peki siz nasıl düşünüyorsunuz bu konuda?


çok doğru. ekleyebileceğim bir şey yok. 


-Hangi söz sizi rahatsız eder ve neden? 


hayır. 
hayırları sevmiyorum, alerjim var sanırım :/


-Başkasında kınayıp da sonra sizinde yaptığınız bir şey var mı? (isteğe bağlı paylaşmak)


:) olmaz mı? ayıp ama demem. 

4 yorum:

uyumuycam dedi ki...

güzel cevaplar..

Holy Go-Nightly dedi ki...

teşekkür ederim üstad :)

deeptone dedi ki...

holy. ne güzel.

tam senlik bir mim bu zaten bence.
:)

Holy Go-Nightly dedi ki...

:) bence de