28 Ocak 2011 Cuma

üstüme iyilik ve de sağlık

liseli genç çocukları doğrusu ergenleri gördüğüm zaman aklıma tek bir şey geliyor :

bu gençlerin her kadın gördüklerinde içlerinde kabaran duyguları, gizli saklı köşelerde bastırmaya çalıştıkları.

bu yüzden zaman zaman, hatta çoğu zaman tırsıyorum ve böyle düşüncelerde var olduğumu düşünmek beni rahatsız ediyor.

"rahatsız oluyorsan düşünme o zaman" diyebilirsiniz. ama benim ki bir nevi obsesiflik. her konuda takacak bir şeyler buluyorum çok şükür.

toplumumuzda, erkek hegemonyası altında yaşadığımız için ebeveynlerin erkek çocuklarının cinsel gelişimine çok karışmadıklarını bittabi bir çoğunuz biliyorsunuz.

yaşı geldiği zaman "büyüdün sen artık, milli olmanın zamanı geldi" diyen dayılara, babalara, amcalara rastlamak pek mümkün.

peki ya kızlar?

kızların cinsellikle ancak ve ancak evlendikleri zaman tanışacaklarını ileri süren bir ülkede yaşıyoruz.

evlenmeden önce öpüşmek bir kenara dursun elele tutuşmayı bile yasaklamaya çalışan bir zihniyet var.

erkeklerin kendilerini her türlü tatmin etme olanağı varken niçin kadınların yok?

erkeklerin kendilerini tatmin etmeye çalıştıkları zaman o tatmin aracı bir kadın oluyorsa, neden kadınlara çoğu şey yasak?

iki ucu boklu değnek. hem yasakla hem de kadınlardan evlendikten sonra mutlu bir cinsel hayat bekle. her türlü konuda zorla. baskı yap, olmadı yasal eşin olmasına rağmen tecavüz et.

tüm bunlar beraberinde cahilliği getirmez mi? cinselliğin "c" sini duyduğu anda kıpkırmızı olanlar var. hala daha var. ve hala daha..

kadınlara yönelik yerler olmadığı için bir takım genç kızlar kendilerini çok farklı şekilde tatmin etmeye çalışıyorlar. şu andan itibaren yazdıklarım tamamen duyum üstüne yazılmıştır :

vajinasına salatalık vb. şeyler sokarak tatmin olmaya çalışırken salatalığın kırılması ve yarısının vajinanın içinde kalmasıyla hastanelik olan genç kızı (ya da kızları) hiç duydunuz mu?

bunu ilk duyduğum zaman tüylerim diken diken oldu. ne diyeceğimi, ne düşüneceğimi şaşırdım doğrusu.

tüm bunlar aileyle, hadi aileyi de geçtim en azından anneyle iletişim halinde olamamaktan kaynaklanır diye düşünüyorum. en azından anneyle konuşulsa bazı şeyler ve biraz bilgi edinse kızlar tahminim böyle şeyler yapmayacakları yolunda.

anneyi de geçersek jinekologlar da sağlam bilgiyi verebilir. ama türkiye'de hala bir tabudur kızların jinekoloğa gitmesi.
"ayy gidemem ki ben yaa, nasıl anlatırım derdimi? nasıl açarım oramı buramı?" gibi saçma endişelere sahibiz.

ülkenin gidişatına bakılırsa bu endişelere ve bu olaylara daha sık rastlayacağız gibi. ben artık inanmıyorum, okullarda verilen (hala veriliyor mu onu da bilmiyorum) cinsel eğitim derslerinin bir işe yarayacağına.

çocukların ağzında "senin amına korum" lafı bilinçsizce dolaşırken bizden yine bir halt olmaz, tecavüzler, tacizler devam eder, ilk gece korkusundan bayılan, vaginismus olan kızlarımız hastaneleri boylarlar..

13 yorum:

toprak dedi ki...

lanet olsun böyle düzene, ciddiyim, kadınlara destek veriyorum, bence özgürce yaşayabilmeli kişiler hayatlareını

holywitch dedi ki...

bence de.

francesca mckennitt dedi ki...

Sen bir kadının 30 yaşına kadar eline erkek eli değmemesini normal karşıla.
O kadın o yaşa kadar aşık bile olmadıysa zaten ne bekleyebilirsin ki cinsellik namına?

Derler ya dışarıda rahibe, mutfakta aşçı, yatakta fahişe olacak diye. O kadar mükemmel olsak sizinle niye ilgilenelim a erkekler değil mi.

HayatVETavla dedi ki...

Frencesca mckennit :) Çünkü bizse olan sizde yok :)

Tamam tamam bizim de sizdekine ihtiyacımız var :))

HayatVETavla dedi ki...

bizde olan.

uyumuycam dedi ki...

öyle bi konuya girmişsin ki, sabaha kadar sövsek az...
tamamen katılıyorum.. ofwh..

doğumgünün bi kere daha kutlu olsun şekerim bu arada ;)

holywitch dedi ki...

@mckennitt sana bu konuda katılıyorum. haz almakla yetinmeyip bunu aşkıyla beraber yaşamak isteyen kadınlara saygım var.

@hayatvetavla :)))

@uyumuycam teşekkür ederim tekrardan :) muckkk

lacrymosa dedi ki...

pek beğendim, yayınlıyorum facebook'da izninle :)

holywitch dedi ki...

al senin olsun :)

Profösör dedi ki...

Belki ilginizi çeker; mimlendiniz.:))

hüseyin kaya dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
francesca mckennitt dedi ki...

Hayatvetavla; Sizde olan tek sizde yok biliyorsun :) Mükemmeli istemek için mükemmel olmak gerekir diye düşünüyorum.

HayatVETavla dedi ki...

francesca mckennitt,
Yani insanın hakettiğinden fazlasını istememesi gerktiğini düşünüyorum ama mükemmeli istemek, mükemmel olmayı gerektirmek falan bilemiyorum.

Hem bu seks olayı uyum olayı yahu. Biriyle işkence gibi gelir. Biriyle durdurana aşkolsun.
Sonra hormonların o anki durumu. Sekse aç olma tok olma ne bileyim bissürü etken var.