18 Mart 2010 Perşembe

ela ela leose

iyi ki bir filme gittim. iyi ki rizeliyim. iyi ki horon biliyorum. iyi ki tulumu seviyorum.

iyi ki bir filme gittim evet..

yüreğine sor filmini ikinci kez konuk ediyorum bloguma. ama bir sor niye? o filmde bir türkü keşfettim. mmmmm şahane! bugüne kadar nasıl oldu da atlamışım. ama duymadım ki. duysam atlamazdım. ya da biraz daha memleketim ve türküleriyle ilgili araştırma falan yapsaymışım bilgim olurmuş.

"yeyleden ineruken söyleyidiler türkiyi". arada rumca olduğunu anladığım bir takım cümleler, kelimeler vardı. haliyle anlamadım ne diyiler. eve geldim. hemen araştırdım. filmde söylenen haliyle klip çekmişler. sonra internette başka kimler söylemiş deyile biraz daha araştırdım. bir grup buldum pontiaka adında.

hemen elde ettim şarkıyı. kemençe, saksafon ve arada gitar esintilerinin olduğu haliyle söylemişler. gece gündüz dinliyorum. gel gör ki arada ki o rumca cümleler ne anlamaya geliyor anlayamıyorum ve aksi gibi internette ne türkünün o haliyle ilgili bir şey var ne de pontiaka adlı grup hakkında detaylı bilgi var.

rum olsaymışım dedirtti bu hal bana.

büyük patronum biliyor aslında rumca. hem türküyü de dinlettim. gidip sorsam mı ki ne diyiler? :/

türkçesini de zar zor anladım. türküden küçük bir "kuple" sizler için :
"enerken değirmene ekoso kolaime
diken oldi memeler ela ela leose
çikardum dikenleri ekoso kolaime
eyuluk olmadi gene ela ela leose"

bu kupleden sonra sormasam daha iyi sanki...

1 yorum:

springoss dedi ki...

Fuat Saka da pek bir güzel söyle bu türküyü, çok severim...Uzun zaman sonra hatırlattığın, dilime doladığın için teşekkür ederim, ellerine, fikrine sağlık...