6 Eylül 2010 Pazartesi

haftasonu, kitap, film, temizlik... rutin işler..

bu ayın başından itibaren kendimi aşırı bir kitap sevgisi içinde buldum. dünyada ne kadar çok ilgimi çeken kitap varsa almak istedim. birazını da aldım açıkçası. reklam gibi olmasın ama merak edebilirsiniz diyerekten sayıyorum :

-dambur tarihi - sebahattin arıcı : rizeli olmamdan dolayı aldım. hemşin tarihi ile ilgili, kalıncana bir kitap.

-sirk müdürünün kızı - jostein gaarder : sofi'nin dünyası'nın yazarından bu kitabımız. jostein bey'in yalnızca iki kitabını okuyup, hayranlık beslemeye başlamam sonucunda geri kalanlarını da toplamaya karar verdim. bir diğer kitabını daha önce anlatmıştım zaten : iskambil kağıtlarının esrarı idi.

-ey insan - cemalnur sargut : cemalnur hoca hanım'ın, yasin suresi ile ilgili anektodlarından oluşan bir kitap. maneviyat ve tasavvufi konulardan oldukça haz ettiğim ve cemalnur hoca hanım'ı pek sevdiğim için aldım.

-empati - adam fawer : olasılıksız'ı okuyup oldukça etkilendikten ve birazcık mantıksızlaştıktan sonra okumamaya karar vermiştim. fakat ellerim ve de beynim "okuuu, okuuuuu" diye tutturunca alıverdim.

-bab-ı esrar - ahmet ümit : elif şafak'ın aşk'ından sonra mevlana ve şems-i tebrizi hakkında daha çok kitap okumalıyım diye hedefe kilitlendim. ve tabi ahmet ümit'in istanbul hatırası'ndan büyülendiğim için azcık da aldım bu kitabı.

-nil'de ölüm - agatha christie : agatha teyzemin kitabını ne şekilde olursa olsun alacağım uleyn! nidalarım sonucunda, inkılap kitabevindekilerin "al canım al kuzum" diye sakinleştirmelerine dayanamayıp aldığım çizgi roman.

tüm bu kitapları aldım, egomu tatmin ettim, cüzdanımı boşalttım. ama zerre kadar da pişman değilim. hala daha almak istediğim on adet kitap bulunmakta, aldıkça yazacağım.

kitapların yanı sıra filmlere de feci halde taktım. en az on sene önce çekilmiş filmleri bulup bulup izliyorum. interview with the vampire bunlardan birisiydi.

brad pitt'in toy hali, kristen dunst'ün bebe halini görmek istiyorsanız izleyin. oldukça keyifli bir filmdi. twilight serisinden bunalmış iseniz bu film ve bram stoker dracula'yı izleyin, vampirlere doyun.

vampirlere ve kana doyup bu sefer merak ettiğim filmlerden biri olan orphan'ı izlemeye koyuldum. başlangıçta çok klişe bir konusu var gibi gözükse de daha önce hiç izlemediğim şekilde bir gerilim filmi izledim. esther ve max'i canlandıran veletler bir harikaydı.

bu iki filmden sonra gidip bir de kıskanmak filmini aldım. vakti zamanında izleyememiştim kısıtlı vaktimden dolayı. gerçi yine izleyemedim ama olsun, arşivimde bulunduğunu bilmek huzur veriyor :)

son notum da temizlik müptelaları için geliyor cano canlarım. bayram temizliğini cumartesiden yapan şahsım, çok önceden keşfettiği yeşil, püskürtmeli cif'ten tekrardan edindi. cifkolik biri olarak hem kokusu, hem temizliği harika. muhakkak kullanmalısınız.

Hiç yorum yok: