11 Şubat 2011 Cuma

bu devran hep böyle sü... sürü psikolojisi mi?

biraz önce işyerindeki biriyle kilo üzerine konuşuyorduk. göbeğinin "türk kası" olduğunu iddia eden biriyle.

bittabi bu kişinin cinsiyeti erkekti. bildiğiniz üzere türk erkekleri, kafalarına yatmayan şeylere hep bir bahane bulurlar. çok seviyorum onların bu huylarını ah pardon özelliklerini.

karıları bakire olsun isterler ama sevgilileri hep versin isterler. oldu gözlerim doldu. görürsem elbette haber veririm. abi, bu ne yüzsüzlüktür? gerçi yeni nesilin kafasında bekaret sorunu diye bir şey yok ama öncesinde böyle saçmalamaları benim sinir katsayımı olanca gücüyle yükseltmişti.

her çeşit kızla yatıp kalktıktan sonra "yok abi, gitcem köyden bi kız alıp evlencem, otursun evde çoluk çocuğa baksın" diyen bir takım yarım beyinli erkekler tanıdım.

bir de eşinin kendinden fazla maaş almasını hazmedemeyen bir güruh var ki evlere şenlik. düşünceye bakar mısınız? eşi ondan daha fazla alınca gurur denilen bir şey kalmıyor adamda. sanıyor ki "şimdi evde kadının sözü geçecek, sikti ebemi!".

kadının, maddi özgürlük kazanmasını istenmeyen erkekleri sevmiyorum. kadının, tüm gün evde oturup çocuk bakmasını ve akşam eve geldiği zaman ona üç beş çeşit yemek yedirdikten sonra çeşitli zevklerinin aracı olmasını isteyen adamları sevmiyorum. kadını meta olarak görenlerden haddinden fazla nefret ediyorum.
bir kadının mevkisinin yüksek olduğunu kıskanıp "o hiçbir şey bilmez, kimbilir nasıl gelmiştir oralara?" diye düşünenlere de karşıyım.

velhasıl kelam, türkiye'deki erkeklerin bir çoğunun düşüncesi hala daha bu şekilde. siz bakmayın eşlerini çalıştıranlara. ekonomik kriz feci halde suratlarına tokat gibi çarptığı için böyleler. yoksa bunun iş yerinde tacizcisi, otobüslerde fordçusu, yollarda laf atanları var diye çalıştırmak istemeyen erkekler var. ama bunları yapanların da erkek olması çok garip değil mi?

erkeklerin, kadınları erkeklerden koruması çok ironik. ne kadar tehlikeli ve aynı zaman da ne kadar zayıf olduklarının farkındalar. zaten erkek egemen toplumda yaşamak başlı başına bir ironi.

16 senedir aynı apartmanda oturuyorum. 16 senenin sonunda ilk defa bayan bir yöneticimiz oldu, apartman çiçek gibi, tertemiz oldu. güzelleşti, yenileşti. daha öncesinden bombok bir apartmanda 36 daire, hep birlikte yaşıyorduk.
bizim apartmanla yaşadığım ülkeyi elbette bir tutamam ama kadınlara daha fazla söz hakkı verilmesi gerektiğini düşünmekteyim.
bu ülkede türkan saylan gibi hizmet aşığı olanlara neler denildiğini hepimiz vefatından sonra duyduk. gerçi vefat etmeden önce de binbir türlü şey söylenmişti yüzüne karşı.
gerçi bu ülkede tansu çiller gerçeği de var. ama bir tek o var neyse ki. hani en büyük olarak söylüyorum.

islamiyette de kadınlara gereken önemin verildiğini düşünmüyorum. ya da şöyle söyleyeyim. erkek egemenliğinin asla yıkılmaması için ayetleri ve hadisleri kendilerine göre değiştirmiş olabilirler. bu nedense sürekli aklımda. biz de körü körüne benimsemişiz bir çok şeyi.
aynı şey hristiyanlık için de geçerli. en azından katolikler. vatikan'ı hep beraber görüyoruz, arka odalarında neler döndüğünü az çok biliyorsunuzdur. ama bunları çok irdelemek benim haddim olmadığı gibi bilgim de çok fazla değil açıkçası.

diyeceğim o ki
açmak lazım artık tüm gözleri.

9 yorum:

Sivil Palyaço-Sivil Palyaco dedi ki...

Haklısın dediklerinde fakat acı bir yaklaşım ya da gerçekle ben geleyim.

Önce Gözlerini açmak yerine başka yerleri açanlar kim?

Açılan gözler erkeklerindi. Üzgünüm ama böyle, olumsuz bir yorumla geldim, yazdıklarında hepsinde haklısın tek sözüm yok. Yalnızca son cümlene başka bir pencereden baktım.

Önce gözlerinizi açmalı, sonrası yine onlara kalmış.

Palyaço dost, dost acı söyler.

toprak dedi ki...

şükür ben senin o bildiğin erkeklerden diilim :))

holywitch dedi ki...

@palyaço, son cümlem çekebildiğin yere çekilecek bi cümle olmuş. haklısın. bişi diyemicem bu yüzden :)

@toprak bu eşin için büyük bi lütuf o zaman :)

Sivil Palyaço-Sivil Palyaco dedi ki...

Kimse için demedim, anlaşıldı ne için dediğim diye düşünüyorum. :)

Gözlerini açmayanlar içindi o. Aklıyla değil, açtıklarıyla erkeklerin aklını başından alanlar içindi. Keşke ilk önce aklıyla alsalar, akıllarını başlarından.

holywitch dedi ki...

anladım palyaço :)

onlar da, onlara bahşedilen şeyleri akıllarını değil o taraflarını kullanarak gücü ele geçirmeye çalışıyorlar.

francesca mckennitt dedi ki...

Açmak lazım gözleri :)
Bence de. Kadınlara daha çok söz hakkı verilmeli. Ama bu önce kadınlara anlatılmalı. Evde oturup kocalarının çalışmasını isteyen milyonlarca kadın var. Gerek üşengeçlik, gerek özgüvensizlik. Bu daha kötü.

Profösör dedi ki...

İslam bir dindir. Müslümanlık bir kültürdür. İsanlar inandıkları gibi yaşamadıklarından, yaşadıkları gibi inanıyorlar. Bizim kültürümüzde "Mevlana" gibi değerler de var. Gönül dünyamıza hükmedenler. Müslüman o ki, yanında huzur bulduğun, hatta heyecan bulduğun kimsedir.

toprak dedi ki...

sadece eşim değil, iletiştiğim tüm cinsi latifler, ben kadınları çok seviyor ve sayıyorum, onlar her zaman mutlu edilmeli

holywitch dedi ki...

@mckennitt azımsanacak sayımız yok niçin sesim bu kadar cılız?

@prof. bence islamiyeti yanlış anlıyoruz ve yanlış anlatılıyor. ben buna inanıyorum.

@toprak bence de.. biz olmasaydık siz hiç olurdunuz.