15 Ekim 2010 Cuma

hep bu diziler yüzünden!

televizyonla hiç işim olmuyor. izlediğim, takip ettiğim hiçbir şey yok çok şükür. babaannemden sebep fox tv'nin çeşitli dizilerini dinlemek zorunda kalıyorum. kesinlikle televizyona bakmadan size "yer gök aşk"'ı oturup anlatabilirim. ya da "ömre bedeli' ve "arka sıradakiler"'i :) yine içlerinde en iyisi "yer gök aşk". müzikleri falan çok güzel, bol entrikalı, oynayanlar dinlediğim kadarıyla güzel rol yapıyor. ama diğerleri için bir şey diyemiyorum ne yazık ki. 

bir takım evkadınlarının hayatını mahveden dizi

yine babaannemin, annemin ısrarla izlediği bir dizi var. "yaprak dökümü". kaç sezondur oynuyor ve iyice baydı doğrusu. ilk baştan evdekiler izlemiyordu, sonra dizisizlikten izlemeye başladılar. o saatten sonra ruhumda delikler oluşmaya başladı. o hayriye cadısı pardon karısı gerçek hayatta benimle bir akrabalığı olaydı sanıyorum ya o ya da ben katil olurdum. ya rabbi evlerden ırak et böyle kadınları! en başından beridir duyduklarım, okuduklarım ve gördüklerimle her zaman ferhunde'yi savundum. annemler hatta ve hatta kızıyorlardı bana. ama n'oldu? ali rıza dümbeleğinin ay çok pardon bey'in karısı işkenceci oldu ferhunde melek oldu. 

dökülen yapraklardan sonra size harika bir özelliğimi açıklamayı beis görmüyorum. yeni bir dizinin fragmanını gördüğüm vakit dizinin kalitesini, tutup tutmayacağını anlayabiliyorum ve bugüne kadar çok az yanıldım. mesela  "küçük kadınlar" (küçük o...lar) için tutmaz demiştim. tuttu. evet üzgünüm, sinirliyim ama halk bunu istiyor. isteyince de devam ediyorlar çekmeye. geçen gün arkadaşımın evinde ısrarla izlendi ve mecburen izlemek zorunda kaldım. mide bulandırıcı bir dizi, oturup da hayatta izlemem. beş kardeşin de beşi kötü yollara girmiş, hırsızlık, metres hayatı (gerçi artık bunun ismi modernleşmek, biz modern değiliz ne yazık ki :( ) gibi.. daha fazlasını yazmaya elim, dermanım yetmez ne yazık ki. 

türk dizileri böyle olunca dizi izlememek en iyisi. yok o onu öldürecek, o ona tecavüz edecek, yok kocasına kız kardeşi aşık olacak ondan sonra kocasını baştan çıkaracak... adamın midesi kaldırmıyor bunları. 

şu an için en iyi dizi diyebileceğim tek bir dizi var. o da "öyle bir geçer zaman ki". dönem dizilerini çok sevdiğim için midir yoksa oyuncular harika rol yaptıkları için midir bilemiyorum ama izlemeye doyamıyorum. aşk-ı memnu, hatırla sevgili ve bu kalp seni unutur mu ile kalbimde ilk dördün arasında yer alıyor. evet, süper baba birinci sırada kalbimde :) onun yerini hiçbir dizi dolduramaz. ilk aşk nedir onunla birlikte öğrendim, ilk üzüntüyü (fiko'nun intiharı) onunla yaşadım. annemler görmesin diye ağladığımı dizi bitene kadar kendimi zorla tuttuğumu çok çok iyi hatırlıyorum. vay be.. şimdi salya sümük ağlıyorum onların yanında. ama o zaman neden öyle birşey yapma isteği duydum inanın çözemiyorum. 
şevket altuğ - süper baba

televizyon izlemeyin. haberlerde de zaten pek faydalı şeyler yok. diziler zaten belli. şarkılar desen uyduruk. ne varsa eskilerde varmış hakikaten. şimdiki çocukların izledikleri çizgi filmler bile cezbedici değil. bizim zamanımızda (otuz küsür yaşındaki kadın söylüyor bunu) clementine, vikingler, orange road, sailormoon (gözdemdi) ve daha niceleri vardı. susam sokağı koliktim mesela. minik kuşa gıcık olsam da oturur izlerdim. 80lerin sonu 90ların başı çocuğuyum ne de olsa :P

...............

thunderbolt, thunderbolt, thunderbolt....

yaprak dökümü'nü yerden yere vurmak için başladığım yazıma nasıl da nostaljik bir şekilde son verdim? görüyorsun değil mi? bunların hatırlayınca aklıma neler neler geldi... kuzen larry vardı, sonra babası uzaylı bir kız vardı böyle kristal bir şey yardımıyla babasıyla konuşurdu, hatta zamanı durdururdu falan. çok severdim ve ben de hep zamanı durdurmaya çalışırdım. hala daha çalışmıyor da değilim. mesela tam biri bana sinirleneceği zaman, zamanı durdurup önünden kaçmak harika olurdu :) ya da biraz daha uyumak için tam kalkma vaktimde zamanı durdururdum.. bunlar hep küçüklükten kalma hayallerim. senin biraz daha çocukluğuma inmen gerek sanıyorum. 

bu zamanı durdurma işini alacakaranlık kuşağında da izlemiştim. tam savaş çıkacağı vakit kadının teki zamanı durduruyordu boynundaki madalyonla. ne garip, bir tek bu bölümü kalmış aklımda. aslında çocukluğuma dair bir çok şeyi çok net hatırlıyorum. yazsam kitap olur o derece :P

hep çocuk kalmak isteyip kalamayan kız
holywitch 

1 yorum:

Devremülk dedi ki...

süper baba gerçekten süper bir diziydi
örnek bir babaydı
nedense insanlar hep kötüleri örnek alır